BLOG TIPY NA BLOG

Co musíš udělat před tím, než svůj článek publikuješ?

Někdo si myslí, že je psaní článků brnkačka. Prostě dojdeš k počítači, naťukáš tam pár řádků, přihodíš hezké obrázky – a je hotovo. To je ale velký omyl. Ano, některé články lze napsat za jednu až dvě hodiny, nad jinýma ale strávím klidně půl dne. Práce blogera totiž nekončí jen samotným psaním, ale obnáší i spoustu jiných aktivit, které musím splnit k tomu, aby měl každý článek i nějakou přidanou hodnotu a nešlo jen o tlachání o ničem. Proto jsem si pro vás dneska připravila článek na téma: Co musíš udělat předtím, než svůj článek publikuješ?

Co musíš udělat před tím, než svůj článek publikuješ?

1. Udělej si osnovu celého článku

V začátcích svého psaní jsem dělala tu chybu, že jsem se snažila psát text rovnou. S tím, že jsem každou další kapitolu tvořila „za pochodu“. To byl ale problém zejména v případech, kdy jsem měla vytvořit opravdu dlouhý článek, kdy jsem se v něm sama začala ztrácet. Proto doporučuji – ještě před samotným tvořením článku, abyste si vytvořili základní koncept článku, jinými slovy osnovu. Pokud budete psát jako já například článek o tom, Jak postupovat při výběru podlah do interiéru, musíte si promyslet, co by vás jako čtenáře zajímalo. Jednak to jsou nějaké základní informace, ale poté i texty o jednotlivých druzích podlah. Proto jsem si ve Wordu vytvořila názvy jednotlivých kapitol, do kterých jsem poté zasazovala příslušný text. Člověk se v tom hned lépe vyzná.

2. Text si přečti a oprav chyby

Není nic horšího než článek, v němž hrubky bijí přímo do očí. Ano, jsme jen lidi a někdy nám nějaká ta chyba ujede každému, ale jestli tvoří téměř 30 % textu jedna chyba za druhou, od další návštěvy blogu to docela odradí. Proto si svůj text po dopsání pořádně zkontrolujte, opravte chyby, upravte formulace, které vám nedávají smyl. Po upravení těchto chyb se můžete pustit do něčeho, možná, zábavnějšího.

3. Dodej svému článku patřičný „design“

Poté, co budeš mít článek napsaný, můžeš si pohrát se zvýrazňováním určitých částí v textu, s velikostí nadpisů, odstavci, ale také nesmíš zapomenout na přidání odkazů.

4. Vymysli název článku

Hodně lidí vymýšlí název článku jako první, poté až začíná se samotným psaním. Já mám raději obrácenou techniku, kdy si jako první napíšu samotný článek podle toho, o čem jsem chtěla pojednávat – a až potom přichází na řadu název, který si můžu upravovat podle toho, jakým směrem se článek ubíral. Díky tomu mě nadpis nesvazuje ve směru, kterým se chci v textu vydat.

5. Článek nahraj do systému

Je jedno, jestli máš blog u blogger.com, blog.cz nebo snad u webnode.cz – V této chvíli je čas na to, abyste nahráli svůj článek do redakčního systému. Což mě vrací k tomu, abych vám řekla, že si své články jako první píšu ve Wordu. Až potom je nahrávám  – v mém případě do WordPressu. Zde si hraji hlavně s úrovněmi nadpisů, které z hlediska SEO ovlivňují to, jak budou vaše články v oblibě u vyhledávačů.

Můj tip: Nikdy to nepřehánějte se ztučněním textu. Aby to nedopadlo tak, že bude zvýrazněno všechno – a přitom nic.

6. Nahrajte do článku fotky

Poté, co máte hotovou konečnou podobu textu, přichází na řadu obrázky, popř. videa. U těch nezapomínejte na stejné zarovnání, ale i upravení nadpisů. Pokud nemáte možnost, abyste si vyfotili hezké fotky, hledejte ve fotobankách, kde jsou fotky a obrázky, které můžeš legálně použít.

7. Přidám odkazy mezi články navzájem

U některých článků se stává, že se k sobě mohou tematicky velmi dobře hodit. Proto si většinou otevírám články na podobná témata a snažím se do nich přidat odkazy navzájem. Díky tomu si po přečtení jednoho článku můžete jít přečíst další s podobným tématem.

8. Základní SEO

O SEO se nestará úplně každý, ale u WordPressu jde o jednoduchý způsob, jak si zlepšit organickou návštěvnost webu. Ve zkratce si můžete doplnit klíčová slova, upravit popisky, apod. Já k tomu využívám plugin Yoast SEO.

9. Článek si zkontrolujte

Pokud si myslíte, že máte hotovo, doporučuji vám, abyste si otevřeli náhled článku a pořádně si jej prohlédli. Jestli je všechno tak, jak by mělo být, můžete publikovat.

Prosím, sdílejte:
error

Možná si budeš chtít přečíst

4 Comments

  1. Naprosto souhlasím se všemu body! Pak už jen stačí sdílet na sockách a je to 🙂 BTW, odkud ti chodí nejvíce návštěvnosti?

    1. Admin says:

      Ahoj, nejvíc návštěv mám právě z Facebooku, kde článek vždy sdílím do různých skupin. Občas přidám odkaz i do nějaké diskuze na internetu, to však je v případě, kdy je článek tematický vůči diskuzi. Z Instagramu jde minimum návštěv, protože tam moc extra nepřidávám. Navíc je můj blog poměrně nový. 🙂

  2. Super článek 🙂 Měla jsi někdy blog i na blogspotu? Jde hodně poznat rozdíl v návštěvnosti při používání wordpressu a klíčových slov atd? Děkuji 🙂

    1. Admin says:

      Měla jsem u blog.cz i na blogspotu. A co se týče návštěvnosti, záleží spíš na tom, jak moc články propaguješ, třeba ve skupinách apod.
      Že tě někdo jen tak objeví na Googlu, je malá šance. Podle mě hodně udělá i vlastní doména.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *