BLOG OSTATNÍ RECEPTY A JÍDLO

Tip na rychlý oběd: Pečené batáty se zeleninovým salátem

Někdy jsou chvíle, kdy si ráda s vařením vyhraju a vařím tak klidně i celé dopoledne. No a pak jsou tu okamžiky, kdy chci sníst něco teplého, ale zároveň takového, nad čímž nebudu muset strávit příliš moc času. Takový den byl i dneska, kdy jsem měla poměrně hodně práce, a navíc mi nebylo zrovna nejlíp, takže jsem se na nic těžkého necítila. Rozhodla jsem se připravit pečené batáty se zeleninovým salátem – jde o zdravé, vydatné a bezlepkové jídlo, které je ideální, pokud nemáte chuť na nic extra těžkého do žaludku. A zde mám pro vás recept – je extrémně jednoduchý.

Zdroj: iStock

Co jsou batáty?

Batáty, jinými slovy sladké brambory, mají svoji zářivou barvu díky karotenoidům, které obsahují. Tyto brambory obsahují velké množství vlákniny a celkově patří k nejvíce výživným druhům zeleniny. Jejich další výhodou je bezpochyby pomoc v prevenci proti některým nemocem, mezi něž patří například: oční choroby, srdeční onemocnění a deprese.

Co batáty obsahují?

Batáty v sobě skrývají opravdu velké množství živin, a proto je ke zvážení, abychom je pravidelně zařadili do svého jídelníčku. Navíc jde o chuťově sladké brambory, které chutnají naprosto úžasně. Tyto brambory obsahují:

  • Beta karoten
  • Draslík
  • Kyselinu kávovou
  • Kyselinu chlorgenovou
  • Lutein a zeaxantin
  • Nerozpustnou vlákninu
  • Pektin
  • Rostlinné steroly
  • Vitamin B6 a C

Pečené batáty se zeleninovým salátem

Ingredience:

  • Batáty (pro jednu osobu počítám zhruba s jedním větším batátem)
  • Koření (použila jsem sůl, sušený česnek, kmín, kari – záleží, co máte doma)
  • Olej
  • Hlávkový salát
  • Kukuřice (v plechovce)
  • Mozzarella
  • Rajče
  • Salátová okurka

Postup:

  1. Batát jsem si oloupala a nakrájela na „hranolky“. Ty jsem poskládala na pečicím papírem vystlaný plech.
  2. Batáty jsem okořenila a zakápla trochou oleje, opravdu stačí jen trochu.
  3. Plech jsem dala do trouby a pekla jsem na 180°C něco přes půl hodiny, to se liší podle trouby. Klidně je nechejte delší dobu, budou hezky měkké.
  4. Do mísy jsem si natrhala hlávkový salát, nakrájela rajče, okurku, mozzarellu a otevřela kukuřici.
  5. Vše jsem v míse smíchala a ještě trochu osolila.
  6. Poté už jen stačí nabrat na talíř a případně posypat trochou sýru, já použila obyčejný eidam.

Dobrou chuť!

Prosím, sdílejte:
error

Možná si budeš chtít přečíst

1 Comment

  1. Tak už vím, co vyzkouším na večeři! Díky za inspiraci 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *